Dnia 23.11.2015r. w KCKSiR w Kłodzku odbyła się "lekcja w kinie" . Jest to cykl dotyczący zagadnień z dziedziny języka polskiego oraz mediów.
Na wczorajszym wykładzie poruszony był temat reklam i ich sensu oraz rozumienia i odczytywania ich przez człowieka. Wykładowca pokazywał nam hasła pewnych firm, marek i okazało się, że wszystkie z nich znamy, co oznacza kojarzenie firm z ich reklamowym zdaniem, np: Just Do It! - Nike.
Pewne marki mogą się kojarzyć z kolorami i odczuciami dotyczącymi tego koloru, np: kolor czarny - elegancja, prestiż i takie marki, które się z tym kojarzą: COCO CHANEL, BOSS, CALVIN KLEIN, GIORGIO ARMANI itd.
Na pewnej grupie osób przeprowadzono doświadczenie dotyczące napoju PEPSI i Coca-Cola. Osoby piły dwa napoje, ale nie wiedziały, który jest który i większość wybrała PEPSI. W drugim teście już je podpisano i wybrano Coca-Colę. Chodzi o to, iż Coca-Cola ma po prostu lepszą reklamę i pomysł na nią.
Reklama musi być dobrze zgrana i obmyślona. Patrząc na reklamę zapamiętujemy: obrazek, ikonę, znaczek i zdanie główne.
Wykład był bardzo ciekawy i dużo się z niego dowiedziałam.
Po lekcji oglądaliśmy film pt: "Iluzja", który mnie zafascynował swoją treścią, ale nie będę go opisywać, gdyż warto go zobaczyć .
Zuzia Kuhnel
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz