poniedziałek, 6 marca 2017

Czy Marudek wrócił do domu?


Stało się już naszą szkolną tradycją, że "okrągłe" lekcje (50, 100, 150...) są nietypowe... ale powiązane w jakiś sposób z językiem polskim oczywiście :)
Jak zatem świętowaliśmy setne lekcje w 4a i 4b? Tym razem zaprezentowałam uczniom Teatrzyk Kamishibai :)

"Kamishibai (jap. kami – papier, shibai - sztuka) oznacza teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji.

Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystująca kartonowe plansze z obrazkami i tekstem (37x27 cm) oraz drewniany lub kartonowy parawan – na wzór teatrzyków marionetkowych - w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania. [...]

Kamishibai jest skutecznym narzędziem w procesie nauki opowiadania, czytania, nauki liter, tworzenia, rysowania i pisania opowiadań przez dzieci. [...]"

Uczniowie poznali historię zaginionego pieska Marudka, a następnie sami dopisywali jej zakończenie i tworzyli ilustrację, którą prezentowali w teatrzyku. 

Tradycją stało się także, że na takich lekcjach towarzyszy nam słodki poczęstunek :)

Zapraszam na fotorelację :) AK



































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz