Gdy czytasz, wszystko jest możliwe!
Możliwe jest też dla klasy 4b, która pełna zapału przystąpiła jeszcze przez feriami zimowymi do realizacji drugiego zadania w ogólnopolskiej grze czytelniczej wydawnictwa GWO :)
Jego celem było tym razem wykorzystanie do promocji czytelnictwa metody tzw. mashup, czyli miksu, fuzji, połączenia. Zadaniem uczniów było bowiem wykorzystanie fragmentów książek - motywów, bohaterów lub innych składników utworu (np. charakterystycznego opisu krajobrazu z jednej książki oraz bohatera innej) – w taki sposób, aby stworzyć z tego nową formę artystyczną. Mogło to być krótkie opowiadanie, komiks, malowidło, przedstawienie, film, flash mob… Słowem – wszystko, co biorące udział w grze drużyny uznały za odpowiednie do przedstawienia swojego pomysłu. Kolejnym etapem było wykorzystanie stworzonego dzieła do promocji czytelnictwa - oczywiście poza grupą biorącą udział w zabawie.
Uczniowie klasy 4b podczas realizacji drugiego zadania połączyli ze sobą elementy dwóch czytanych w pierwszym semestrze lektur: „Opowieści z Narnii” oraz „Akademia pana Kleksa”.
Pierwszym etapem było wykonanie rysunku, na którym znajdą się rozpoznawalne symbole z obu tych książek. Pojawiła się zatem zaśnieżona Narnia oraz szpak Mateusz z guzikiem w dziobie, siedzący na jednej z gałęzi drzewa.
Następnie skorzystaliśmy z pomocy zaprzyjaźnionej kłodzkiej drukarni „Perfekta” – nasz rysunek został zeskanowany i przekształcony w zakładkę do książki. Pojawiło się na nim oczywiście odpowiednie hasło zachęcające do czytania. Zakładki zostały wydrukowane.
Kolejnym etapem była promocja czytelnictwa. Czwartoklasiści odwiedzili swoich młodszych kolegów – uczniów zerówki. Opowiedzieli im o grze, w której biorą udział, o ciekawych książkach, które czytają, a także sami przeczytali fragmenty utworów, związanych tematycznie z zagadnieniami, nad którymi właśnie pracowali zerówkowicze.
Na koniec rozdali swoim młodszym kolegom zakładki i zachęcili do czytania. Samodzielnie też zrobili zdjęcia – będą one nie tylko elementem sprawozdania, ale też pomogą w promocji szkoły – gdyż znajdą się na stronie www oraz szkolnym blogu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz